Extraescolars

Programació i robòtica

5 a 7 anys (1r i 2n de primària)

Programació de Lightbot

Aprendrem pensament computacional solucionant els reptes de Lightbot i programant un petit personatge de forma senzilla.

Programació en Scratch Junior

ScratchJr es el llenguatge de programació creat per el MIT enfocat a nens i nenes de 5 a 7 anys, i permet programar els seus propis videojocs i còmics interactius.

Robòtica Junior

Aprendrem jugant amb robots interactius que muntarem durant l'última etapa del curs.

Trimestres Extraescolars Robòtica i programació 5 a 7 anys

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

Divendres de 17.30h a 19h

Comencem divendres 6 d'Octubre

Material:

  • 2 kits de robòtica (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • 2 kits de robòtica (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.

 

Octubre

- Aprendrem pensament computacional superant els reptes que proposa Lightbot.

- Aprendrem tant a prevenir i resoldre problemes, com veure com obtenir resultats iguals fent servir menys codi.

Novembre

- Aprendrem què és Scratch Jr i com funciona.

- Editarem els nostres propis personatges i fons de pantalla.

- Crearem històries interactives senzilles completament personalitzades amb els principals blocs de codi.

Desembre

- Aprendrem com fer ús correcte de cada bloc de codi de Scratch Jr, amb exemples.

Crear projectes fent servir varis personatges programats i fer-los interactuar entre sí.

- Crearem videojocs propis que continguin les característiques proposades a clase.

Gener

- Començarem la creació d’un projecte col·laboratiu, que després canviarem pel d’un altre alumne.

- Intentarem continuar el projecte que ens hagi passat un altre alumne seguint la seva descripció.

Febrer

- Ens introduirem en el llenguatge de programació Scratch. Veient quines similituds té amb Scratch Jr i veient quins videojocs podem realitzar.

- Aprendrem a realitzar videojocs senzills: “El peix que escapa del tauró”

Març

- Desenvoluparem jocs més complexos afegint característiques com marcadors de puntuació.

- Aprendrem a utilitzar la majoria de blocs per fer els videojocs més complerts.

Abril

- Qui es trobi més còmode programant en Scratch Jr ho podrà fer i qui vulgui seguir amb Scratch també.

- En aquest últim mes de programació farem un projecte de fi de curs personalitzat. Des de un videojoc per a la familia fins a fer servir Scratch per fer un treball de classe interactiu.

Maig

- Començarem a experimentar amb robots. I muntarem els nostres propis.

Juny

- Personalitzarem i evolucionarem els nostres robots.

- Farem una excursió al Makers of Barcelona per veure quines activitats es fan allà.

Programació, robòtica, disseny i impressió 3D

8 a 12 anys (3r, 4t, 5è i 6è de primària)

Programació en Scratch

Scratch és el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.

Disseny i impressió 3D

Aprendrem a utilitzar un programa de disseny en 3D i després imprimirem els projectes que haguem desenvolupat amb una impressora 3D.

Robòtica

Construirem un robot teledirigit a partir d'un kit de robòtica i entendrem com funciona la seva electrònica.

8 a 12 Extraescolars robòtica

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

  • Dimecres de 17.30h a 19h

Comencem dimecres 4 d'Octubre

  • Dijous de 17.30h a 19h

Comencem dijous 5 d'Octubre

Material:

  • 1 kit de robòtica i material impressió 3D (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm)

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • 1 kit de robòtica i material impressió 3D (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica de l'escola.
Octubre

- Aprendrem què es Scratch i com es la seva interfície.

- Jugarem amb les seves funcionalitats i començarem a crear videojocs senzills.

- Programarem jocs com “El tauró que persegueix al peix”.

Novembre

- Aprendrem com funcionen per complet els editors de Scratch i crearem diferents personatges i disfreces per un mateix personatge.

- Programarem  videojocs fent ús dels sensors.

Desembre

- Aprendrem a utilitzar els marcadors de puntuació per fer els nostres videojocs més complerts.

- Desenvoluparem  jocs clàssics com podria ser un “Qui vol ser milionari”.

- Programarem jocs relacionats amb alguna de les assignatures escolars i farem algun treball interactiu.

Gener

-Farem videojocs en equip i definirem els rols de cada un. Qui dissenya el videojoc, els personatges, qui programa.

- Presentarem els projectes realitzats a classe davant la resta de companys.

Febrer

- Aprendrem a utilitzar programes de edició i disseny 3D com Tinkercad.

- Dissenyarem alguns reptes proposats a classe i d’altres lliures.

Març

- Aprendrem com imprimir els nostres projectes en una impressora 3D.

- Imprimirem les nostres peces en 3 dimensions.

- Visitarem un Fab Lab per veure quines activitats es fan i com tallen amb peces amb laser.

Abril

- Començarem l’activitat de robòtica, aprendrem perquè serveixen les peces del kit.

- Començarem el muntat ge del robot teledirigit.

- Muntarem el control remot i el cotxe.

Maig

- Experimentarem amb el robot i veurem com podem personalitzar-lo més.

Juny

- Realitzarem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après, tant de programació, disseny i impressió 3D o robòtica.

Programació, desenvolupament d'Apps mòbil i robòtica

13 a 16 anys (1r a 4t d'ESO)

Programació en Scratch

Programació en Scratch, el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc. 

App Inventor

Desenvoluparem applicacions Android mitjançant App Inventor, el programa de creació d'aplicacions mòbil desenvolupat per el MIT.

Scratch4Arduino

Scratch4Arduino és el llenguatge de programa desenvolupat pel Citilab que permet programar la electrònica d'Arduino amb una interficie i blocs com els de Scratch.

ESO Scratch Barcelona Extraescolars Robòtica

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

A confirmar

Material:

  • 1 kit complert d'electrònica (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • 1 kit complert d'electrònica (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica.
Octubre

- Aprendrem com funciona Scratch.

- Realitzarem els primers videojocs senzills.

- Veurem les diferents categories de blocs.

Novembre

- Realitzarem reptes com la creació de videojocs clàssics o complexos.

- Veurem com optimitzar el nostre codi.

Desembre

- Desenvoluparem videojocs avançats amb variables, puntuacions.

Gener

- Ens endinsarem en el món del desenvolupament mòbil.

- Crearem aplicacions senzilles per Android.

Febrer

- Veurem quines funcionalitats permet App Inventor i quines Apps podrem construir.

- Utilitzarem funcionalitats com el micròfon o sensor de moviment del mòbil per fer Apps.

Març

- Crearem aplicacions pròpies funcionals que i ens descarregarem el APK al mòbil.

Abril

- Ens endinsarem al món d’Arduino i la seva electrònica.

- Aprendrem quins sensors i peces poden programar-se.

Maig

-Programarem una placa Arduino amb Scratch i els seus corresponents sensors.

Juny

Desenvoluparem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après.