Blog

Més de 100 families apuntades al curs online de IOT

Curso Mochicard IOT Online (1)

Èxit en llençar el curs online de IOT en MochiCard

Estem encantats de compartir una notícia emocionant amb tots vosaltres: més de 100 alumnes s’han apuntat al curs en línia de Internet de les Coses (IoT) de MochiCard! Estem entusiasmats de veure com un nombre tan gran de nens i nenes han mostrat interès en aprendre sobre aquest camp tant apassionant, de la tecnologia.

Curso + MochiCard

El curs de IoT de MochiCard és una oportunitat única perquè els alumnes puguin explorar i experimentar amb la tecnologia que està transformant el nostre món. A través del curs, els alumnes aprenen sobre els fonaments de l’IoT, com programació dee sensors, i la recopilació de dades. I sobretot a utilitzar aquestes habilitats per a crear les seves pròpies aplicacions i projectes innovadors.

És realment inspirador veure com aquests joves estan abraçant la tecnologia i utilitzant-la per a expressar la seva creativitat. Amb l’ajuda del nostre recurs educatiu, estan adquirint coneixements i habilitats que els permetran ser pioners en aquest camp emergent. Estem segurs que molts d’ells tindran un impacte significatiu en el futur de la tecnologia i la innovació.

I sobretot a utilitzar aquestes habilitats per a crear les seves pròpies aplicacions i projectes innovadors.

Des de Scratch Barcelona estem molt contents de veure com aquest desenvolupament innovador ens ha portat anys d’esforç i dedicació arriba a casa de nens i nenes amb inquietuds tecnològiques. I els ajuda a plasmar les seves idees pas a pas.

Estan adquirint coneixements i habilitats que els permetran ser pioners en aquest camp emergent.

El concepte d’Internet de les Coses (IoT) fa referència a la interconnexió de dispositius físics a través d’internet, permetent-los comunicar-se i intercanviar informació. Aquesta tecnologia ha obert un món de possibilitats, connectant des de petits objectes quotidians fins a grans sistemes industrials, i ha tingut un impacte significatiu en molts sectors de la societat.

Què és el IOT, Internet de les Coses?

Quan es combina l’IoT amb la programació per blocs, s’obre un abast d’aprenentatge i creativitat per a nens i nenes d’educació primària i secundària. La programació per blocs és una forma d’introduir els fonaments de la programació. Mitjançant l’ús de blocs gràfics que es poden arrossegar i deixar anar per crear seqüències d’instruccions. Aquest enfocament visual i tangible fa que sigui més fàcil i accessible per a aquests joves aprenents.

Amb l’IoT i la programació per blocs, els nens i nenes tenen l’oportunitat de crear les seves pròpies idees i aplicacions interactives. Poden utilitzar sensors com ara termòmetres, llums, detectors de moviment i molts més per recopilar dades de l’entorn físic. A continuació, poden programar els dispositius perquè responguin a aquestes dades d’una manera específica.

Per exemple, un estudiant podria utilitzar un sensor de llum per a controlar l’encès i apagat d’una llum en una maqueta de casa intel·ligent. Mitjançant la programació per blocs, podrien crear una seqüència d’instruccions que indiqués al sistema que, quan la llum ambient fos inferior a un cert llindar, s’encengués automàticament la llum artificial. Guai no?

Això els permetria decidir quina és la interacció entre els sensors i els dispositius connectats, així com la lògica de programació per a la presa de decisions.

A més, l’IoT i la programació per blocs també poden afavorir la creativitat dels estudiants, ja que poden imaginar i desenvolupar aplicacions úniques. Imagineu programar un reg automàtic per a un jardí que ajusti l’aportació d’aigua en funció de les condicions meteorològiques?

MochiCard també els capacita per a ser pensadors crítics, solucionadors de problemes i creadors de tecnologia. A mesura que van guanyant confiança i habilitats en aquest àmbit, poden desenvolupar projectes més avançats i amb les característiques que ells decideixin.

MochiCard al COMPUTEX de Taipei 2023

MochiCard al Computex de Taipei 2023, Taiwan

Aquest any 2023, hem tingut el plaer de participar amb la nostra innovació en el camp de la electrònica, MochiCard. A la fira internacional de referència COMPUTEX a Taipei.

El Computex de Taipei, o Saló Internacional de Tecnologia de la Informació de Taipei (en xinès: 台北國際電腦展; pinyin: Táiběi guójì diànnǎo zhǎn), és una exposició informàtica que se celebra anualment a Taipei, Taiwan. Des de principis dels anys 2000, és una de les fires de tecnologia i informàtica més importants del món.

Varem participar a la fira del 30 de Maig al 2 de juny de 2023 amb la nostra innovació en el camp de la robòtica MochiCard. I vam connèixer propostes molt innovadores en el camp de la computació d’alt rendiment, la intel·ligència artificial, la robòtica, i la sostenibilitat. Així com coneixer partners que de ben segur contribuiràn a la expansió i divulgació de la programació i l’IOT en edats incipients.

També hem presentat al Mobile World Congress 2023 a Barcelona

El Mobile World Congress (MWC) és un dels esdeveniments més importants de la indústria de les telecomunicacions i la tecnologia mòbil. Es celebra anualment a Barcelona, Espanya, i reuneix professionals i empreses de tot el món per mostrar les últimes novetats i tendències del sector.

En aquesta fira, es presenten nous productes i serveis relacionats amb la tecnologia mòbil, com ara smartphones, tauletes, dispositius vestibles, xarxes de comunicació, aplicacions i moltes altres innovacions.

La participació en aquestes fires és important ja que ens permet estar al dia de les últimes innovacions tecnològiques i conèixer propostes innovadores. Poder establir contactes amb altres professionals del sector i explorar oportunitats de col·laboració. A més, l’assistència a aquestes fires contribueix a la divulgació i expansió de la programació, l’internet de les coses (IoT) per nens arreu del món.

 

Presentació Curs extraescolar STEAM 2023-24 Scratch Barcelona

Presentació Curs extraescolar 2023-24 Scratch Barcelona

Per als estudiants és molt important la selecció d’activitats extraescolars doncs són les classes i cursos que esculleixen segons els seus interessos. I on poden desenvolupar habilitats especialitzades enfocades a les seves àreas d’interès.

Per a les famílies també és una decisió important! I per ajudar-vos a coneixer quin impacte tindrà la activitat extraescolar STEAM de Scratch Barcelona. Hem preparat aquesta presentació on us expliquem la nostra filosofia, objectius del curs, i el més important com podem ajudar-los en aquesta etapa tan incipient en que els nens i nenes estàn creixent.

Empoderament tecnològic en programació, disseny i robòtica

Les STEAM no són només una moda sino una realitat, veiem que les feines més demandades i amb poc personal disponible per cubir-les són feines de nova creació i amb perfils molt qualificats en tecnologia i programació.

Sabem que la programació és un MUST i cada vegada serà més important tenir nocions de programació per a treballs de qualsevol àrea. També dins àreas que no són purament tecnològiques.

La programació ens permet crear programes que ens faran la vida més fàcil

A les classes desenvoluparem videojocs i aplicacions. Evidentment partint de tecnologies on treballarem estructures i evitarem a tota costa la frustració que comporta aprendre un llenguatje de programació professional, amb sintaxi, i altres complexitats.

Ens focalitzarem en estructures i low coding. Tècniques de programació ja implementades en al industria tecnològica actual i que fan la feina més assequible als programadors de maquines.

Al video presentació veureu tot l’itinerari, quins són els punts que volem remarcar i que creiem de vital importància. Així com exemples de quines feines realitzaran.

Creativitat i desenvolupament

Durant l’itinerari tenim etapes on treballem principalment  el pensament computacional i d’altres on fomentarem més àreas com el disseny, creativitat i visió espacial.

Aquest itinerari està pensat per a que alumnes redescubreixin les seves inquietuds i tinguin una idea més clara de quins són els seus punts a treballar i quines les seves fortaleses a potenciar.

I sobretot, el més important que facin aquest procés de descubriment de la mà dels millors professionals d’una forma divertida.

Perquè sabem que si els alumnes disfruten, decideixen el seu futur amb més il.lusió i llibertat.

 

Itinerari STEAM Scratch Barcelona

 

Extraescolars: “Programació, disseny impressió 3D i robòtica”

Contacte: [email protected]

Telèfon: 678171560 – Natàlia

Taller de programació en MochiCard (7 a 12 anys) en motiu de l’Scratch Day

Taller MochiCard ScratchDay

Taller de programació (7 a 12 anys) en motiu de l’Scratch Day

El 12 de Maig de 2023, tindrà lloc a Barcelona un Taller de Programació per a nens i nenes de 8 a 12 anys en motiu del Scratch Day. Aquest taller és una oportunitat excel·lent per als nens i nenes que estiguin interessats en aprendre les bases de la programació. Ja que podràn experimentar amb la programació i tecnologies innovadores com ara MochiCard.

Per a aquest taller, les places són limitades, per la qual cosa és important que reservis la teva plaça el més aviat possible per garantir la teva assistència.

Què treballarem en aquest taller?

Taller MochiCard ScratchDay

El taller serà de programació per blocs, una manera accessible i divertida de crear codi. Utilitzarem l’eina MochiCard per programar un mando i un petit videojoc, una tecnologia innovadora que farà que els nens i nenes gaudeixin mentre aprenen.

Què he de dur?

Per tal de poder participar en aquest taller, els assistents hauran de portar el seu propi Chromebook o portàtil de casa. En cas que no disposin d’un dispositiu propi, es podran compartir amb altres companys perquè tots puguin participar en el taller.

Cal que els assistents estiguin compromesos i concentrats per seguir el curs sense interrupcions. El compromís 100% de les famílies és necessari, ja que les places són limitades i es busca que tots els assistents puguin gaudir de l’experiència que segur que sempre recordaràn.

El taller està dissenyat per nens i nenes de 7 a 12 anys, però també és adequat per a aquells que volen experimentar amb la programació per blocs. A més, els assistents tindran l’oportunitat de compartir experiències i coneixements amb altres nens i nenes interessats en la programació.

Aquest taller serà una experiència única per als nens i nenes que estiguin interessats en la programació i vulguin aprendre noves habilitats. No et perdis aquesta oportunitat.

Reserva la teva plaça aquí

L’adreça del taller serà al carrer Almogabers 165, Barcelona. Oficines de Barcelona Activa el dia divendres 12 de Maig. Començarà a les 17.30h i acabarà a les 19h.

Operación exenta de IVA según la Ley 37/1992, de 28 de diciembre, del Impuesto sobre el Valor Añadido.

I els pares què fem?

Sabem que molts pares esteu motivats per veure quins tipus de programació treballem al taller. Per tant els que volgueu podreu entrar a donar un cop de mà als vostres fills i filles. O si voleu desconnectar podeu fer un passeig per el barri del poblenou o estar-vos a la cafeteria del pis de sota mentres fem el taller.

Fins aleshores!

MochiCard al revolució 4.0 de Catalunya Radio

MochiCard al programa Revolució 4.0 2023

MochiCard, kit de desenvolupament programable creat per a les classes de Scratch Barcelona

Aquest nou trimestre de robòtica que encarem, tenin a Scratch Barcelona una sorpresa molt especial per als nostres estudiants i varem ser al programa de Catalunya Radio, Revolució 4.0 per a explicar-ho. (Minut 13.45)

Nova MochiCard 2.0, més sensors programables i més blocs de programació

Ni més ni menys que una nova versió de la placa MochiCard 2.0. Placa amb més sensors, més prestacions i més blocs de programació per a donar ales a la creativitat.

El motiu de que ens impulsa a desenvolupar les nostres propies eines és l’input que rebem de l’alumnat

Any rere any hem vist quins sensors són els més necessaris a la hora de desenvolupar projectes i és per

gif-mochicard
MochiCard 1.0

això que aquesta nova versió ha tingut en compte tot el feedback dels nostres estudiants per poder gaudir al màxim de la programació.

Sabem que la robòtica encara és una assignatura on predominen els nens però també hi ha nenes i les hem de cuidar per a que segueixin super motivades.

Sobretot durant les fases de disseny de la placa vam tenir en consideració la opinió del sector femení doncs és important tenir en compte la seva opinió si es vol fomentar que més noies estudiin aquesta matèria.

Reptes preparats:

chocolate-caliente reto

  • Prepareu-vos per convertir la placa en un mando teledirigit
  • Realitzar projectes alarma que t’avisin quan el teu xocolata calent és a punt
  • Recollir informació ambiental d’humitat
  • Treballar amb la lluminositat i fer que el robot es desperti
  • Programar diferents mirades i donar-li personalitat al Mochi.

Sent sempre evidentment el límit la vostra imaginació.

A dominar tots aquests recursos per poder programar les funcionalitats que vulgueu

 

Materialitzant els projectes 3D dels nostres alumnes

figuretes 3D alumnes

Producció de figures 3D dels nostres alumnes

Durant el 2n trimestre l’alumnat de Scratch Barcelona ha après a utilitzar eines de disseny 2D i 3D.

A través de reptes guiats i reptes lliures han pogut desenvolupar les seves capacitats de dissenyadors. Tenint en compte quines caracteristiques han de tenir els projectes per a que puguin ser impressos de forma òptima amb la tècnica d’impressió 3D FDM.

Finalment les últimes setmanes han posat foco en el desenvolupament d’un projecte final, que durant aquestes setmanes estem fabricant.

Aviat arribaran les figures a les escoles

figures 3D procesfiguretes 3D alumnes

Cada any ens fa molta il·lusió que arribi el moment en que l’alumnat reb els seus projectes 3D amb molta felicitat.

És una de les etapes més complicades per a nosaltres ja que el procés de prototipatge amb impressora 3D és lent i tediós, sol durar moltes setmanes.

Però veure la cara dels nostres alumnes quan arriba aquest moment no te preu.

Un dels projectes més seleccionats!

Una de les pràctiques que veiem que ha tingut molt èxit aquest any és el disseny d’un prototipatge d’un tauró o una balena. Amb l’ajuda del professorat han pogut dissenyar amb èxit aquest animal marítim i molts alumnes l’han personalitzat i escullit com a projete final.

Entrevista a Mar Masulli, mare i emprenedora en el camp de la robòtica i la IA

Mar Masulli BitMetrics

Mar Masulli és la dona emprenedora CEO de BitMètrics, empresa puntera del camp de la robòtica industrial i la intel·ligència artificial.

Què és BitMetrics, quina és la necessitat que solucioneu?

BitMetrics és una empresa tecnològica especialitzada en intel·ligència artificial, visió artificial i robòtica. Facilitem la robotització de tasques de manipulació d’objectes que requereixen coordinació ma-ull en contextos variables i també l’automatització de controls visuals de qualitat.

bitmetrics

Pregunta del milió. Creus que els robots substituiran la feina de les persones? Quines feines veus que són les que quedaran enrere i quines les feines noves feines per les quals faran falta professionals?

Crec que el futur és col·laboratiu entre persones i eines tecnològiques com a robots i programari. La tecnologia ens permet deixar de fer treballs perillosos o molt repetitius i de baixa qualificació. Cosa que repercuteix en la salut i la satisfacció personal. 

El futur és col·laboratiu entre persones i eines tecnològiques com a robots i programari

Les noves generacions ja no volen fer determinats treballs que continuen sent necessaris perquè els processos productius funcionin (alimentar màquines, moure objectes…) i aquestes tasques son precisament les que hem d’automatitzar

Però el que realment veig apassionant són les possibilitats de progrés i m’agradaria animar a les noves generacions a formar-se en assignatures STEAM per a tenir un rol actiu i positiu no sols en la definició, sinó en la implementació del quin i com volem que sigui el nostre futur.

Encadenant amb la anterior pregunta… Quina formació creus que serà indispensable tenir en un futur? 

Simplement crec que cal adoptar una actitud de lifelong learning perquè les possibilitats són moltes i no només hem d’enfocar-nos en gaudir de la tecnologia, també podem crear-la i fer-ho des d’una perspectiva positiva i inclusiva per a persones de qualsevol edat.

Cal adoptar una actitud de lifelong learning!

De petita com veies tot el món de la robòtica. Senties atracció i interès per aquest camp? T’imaginaves que acabaries liderant una empresa d’IA i robòtica?

De petita els robots eren per a mi una cosa llunyana, del futur, amb múltiples propostes que ens feia la ciència-ficció. Però la meva mare adoptava tot tipus de tecnologia domèstica (i ho continua fent avui dia) pel que diguem que hem estat una família de early adopters.

D’adolescent només em vaig imaginar treballant en tecnologia, no en intel·ligència artificial. Aquest concepte em quedava molt lluny.

La meva mare adoptava tot tipus de tecnologia domèstica.

Quins valors teniu a la empresa per mantenir la tecnologia al servei de les persones?

La persona ha d’estar en el centre. La tecnologia al servei de les persones, i no a l’inrevés. Hem de ser autoresponsables amb nosaltres mateixos i amb els nostres fills i conrear les nostres capacitats i intel·lecte. Això, a més de l’emocional, ens fa únics.

La tecnologia al servei de les persones, i no a l’inrevés.

Com a dona i aprofitant el recent 8M, què creus que es pot fer per a motivar a que mes dones acabin en posicions de decisió al món tecnològic?

Les futures generacions tindran més referents perquè, tot i que no som moltes,  ja hi ha dones al mon tecnològic! i des de Scratch Barcelona esteu fent una important labor per arribar a edats més primerenques. Felicitats!

Crec que aquestes són dues grans eines per a fomentar el talent femení STEAM.Mar Masulli i Natalia Pujades MWCongress 2023

Quin consell donaries als estudiants que cursen programació i robòtica actualment? Com a mare, quines àreas creus que són importants que descubreixin els infants?

Provar, provar i provar. Anar un pas més enllà. Els recomanaria no frustrar-se perquè les coses no surten a la primera i que si tenen una idea, comencin a aterrar-la per parts, sense renunciar al tot, tenint present que els projectes grans es construeixen de mica en mica, pas a pas.

Els infants han de provar, provar i provar. Anar un pas més enllà. Els projectes grans es construeixen mica en mica, pas a pas.

Com a mare considero que les competències digitals i STEAM son imprescindibles!!

 

MochiCard guanya el WomenStartupChallenge

premio mochicard

MochiCard, primer premi al Women Startup Challenge de Dones en Xarxa

Estem molt contents de compartir que MochiCard, el nostre projecte educatiu de programació per a nens i nenes, ha guanyat el primer premi del Woman Startup Challenge. Aquest concurs és una oportunitat per a empreses liderades per dones per presentar els seus projectes innovadors i buscar finançament per desenvolupar-los.