Blog

Taller Familiar d’Arduino Day a la UPC Manresa

Suma’t a l’Aventura Tecnològica:

Us convidem a endinsar-vos en el món de la programació i l’Internet de les Coses (IoT) amb els vostres fills. En aquest taller pràctic “Arduino Day UPC Manresa”, desenvoluparem projectes interactius que donaran vida als vostres invents mitjançant la programació per blocs. Feu una ullada a www.mochicard.com per veure el potencial del que podrem crear.

En el nostre taller familiar de programació de reptes d’IoT, celebrarem aquest esperit d’innovació i creativitat. Us convidem a explorar junts les possibilitats infinites que Arduino ofereix, des de projectes simples que ensenyen els fonaments de la programació i l’electrònica fins a complexos sistemes interactius. No només aprendrem com programar sinó també com Arduino pot servir com a pont entre el món digital i el físic, obrint una porta cap a la imaginació i la invenció.

Impartit per: Natàlia Pujades, experta en programació educativa i fundadora de Scratch School.

Qui pot participar? Aquest taller està dissenyat especialment per a nois i noies d’entre 8 i 15 anys, acompanyats per les seves famílies. És una oportunitat perfecta per passar un matí de dissabte aprenent i divertint-vos junts.

Detalls de l’Esdeveniment:

  • Data: Dissabte, 6 d’abril de 2024
  • Horari: De 10:00h a 13:00h
  • Ubicació: Laboratori de Sistemes Electrònics de l’EPSEM, UPC Manresa

Important: No es requereixen coneixements previs sobre Arduino. A Scratch Barcelona, el nostre objectiu és fer accessible la tecnologia a tothom, inspirant la propera generació de creadors i innovadors. Per a més informació de l’esdeveniment feu clic a l’enllaç: informació inscripcions.

Una Mica d’ Història sobre Arduino

Arduino és més que una plataforma de codi obert; és una revolució en el món de la fabricació digital i l’educació tecnològica. Des del seu naixement a Ivrea, Itàlia, l’any 2005, Arduino ha esdevingut el cor de nombrosos projectes de bricolatge, des d’inventors individuals fins a prototips industrials. La seva creació va ser impulsada per la necessitat de proporcionar una eina accessible i de baix cost per a estudiants de disseny i art que volguessin crear projectes interactius sense necessitat de tenir un fons en electrònica i programació.

Els fundadors, Massimo Banzi, David Cuartielles, Tom Igoe, Gianluca Martino, i David Mellis, van veure el potencial que tenia democratitzar l’accés a la tecnologia, permetent a tothom des de principiants fins a professionals desenvolupar idees i projectes sense les barreres que imposaven altres plataformes existents al mercat.

Arduino es va distingir per ser de codi obert, tant en el seu software com en el hardware, una filosofia que va encoratjar la col·laboració, la compartició de coneixements i la creació d’una comunitat global vibrante. Això ha propiciat un ecosistema ric, amb milers de llibreries, tutorials i fòrums on la gent pot aprendre, compartir i desenvolupar junts.

Amb el temps, Arduino ha evolucionat i ampliat la seva gamma de productes, incloent no només la placa original sinó també versions més potents, mòduls per a IoT, i eines educatives. La seva flexibilitat i facilitat d’ús l’han convertit en una eina indispensable en educació STEM, makerspaces i laboratoris de prototipat arreu del món.

 

Us esperem per compartir aquesta jornada de descobriment i creativitat. Veniu a celebrar amb nosaltres l’Arduino Day i deixeu-vos inspirar per la història d’Arduino, un testimoni del poder de la col·laboració i la innovació oberta.

MochiCard 3.0 més accessible, i amb més sensors

MochiCard 3

Innovació en Desenvolupament de Software: Presentant la Nova Placa MochiCard Lila 3.0

En el transcurs dels anys, la nostra passió per la innovació, l’aprenentatge i el desenvolupament de software ha crescut de manera exponencial. Cada any, aspirem a millorar, a aprendre de les nostres experiències i a gaudir del procés de creació.

Després de diverses iteracions i versions de MochiCard, ens hem centrat en optimitzar-ne les funcionalitats per a fer-ho el més senzill possible per a l’usuari final. Així, hem aconseguit que sigui una solució Plug&Play, eliminant la necessitat d’instal·lar cap software addicional als dispositius.

Addicionalment, i aplicant tots els esforços per millorar l’accessibilitat del nostre producte, ens hem adonat dels reptes que enfronten molts entorns educatius. Sovint, els dispositius escolars presenten limitacions que dificulten l’ús d’extensions o altres dispositius, i la instal·lació de drivers pot ser una tasca complicada. Així que ens hem posat mans a la obra i hem optimitzat les funcionalitats per a que la placa sigui encara més accessible.

MochiCard 3.0, més accessible i amb més sensors

Estem encantats d’anunciar que hem desenvolupat una solució per a aquests casos: la nova Placa MochiCard Lila. Aquesta placa està dissenyada específicament per a entorns on els ordinadors utilitzen sistemes operatius alternatius o on les restriccions de configuració impedeixen la instal·lació de software addicional. Amb la Placa MochiCard Lila, els centres educatius podran superar aquestes limitacions i gaudir de les funcionalitats avançades que ofereix el nostre producte sense cap complicació.

A més, continuem compromesos amb la millora contínua i l’accessibilitat del nostre producte, i la introducció de la Placa MochiCard Lila és només el primer pas en aquesta direcció. Estem emocionats de veure com aquesta nova innovació facilita l’ús de MochiCard en una àmplia gamma d’entorns educatius i professionals. Gràcies per ser part del nostre viatge d’innovació i creixement constant.

Si t’agrada el que fem, pots seguir les últimes novetats de MochiCard, els desenvolupaments més avançats en IOT i electrònica programable, a les nostres xarxes socials: @mochicard @scratch.barcelona

 

View this post on Instagram

 

A post shared by MochiCard (@mochicard)

 

En plena producció de treballs de Impressió 3D

Impressio3D Scratch Barcelona

Materialitzant els projectes dels infants en impressió 3D

Des de Scratch Barcelona seguint l’itinerari STEAM, el segon trimestre ens hem submergit en el món del disseny i la impressió 3D. Tinkercad, una eina de disseny 3D accessible i intuïtiva: ha estat la nostra elecció per introduir els nens en el disseny assistit per ordinador (CAD). Aquesta plataforma en línia no només permet crear dissenys complexes de manera senzilla i intuïtiva sinó que també fomenta el desenvolupament de habilitats clau com el pensament espacial, la creativitat i la resolució de problemes. Ensenyant disseny 3D, preparem els nostres estudiants per al futur, dotant-los d’eines per a l’expressió personal i la innovació.

 

Bibliotech, la iniciativa per lluir biblioteca de Fundació Bofill

Des de Scratch Barcelona creiem fermament en el poder de la robòtica per transformar l’aprenentatge. Primerament, la nostra passió ens porta a buscar incansablement noves aliances que amplifiquin aquest impacte. És per això que estem emocionades de compartir la nostra col·laboració amb un referent en innovació educativa: la Fundació Jaume Bofill. D’altra banda, aquesta col·laboració és una aposta clara per un futur educatiu més ric i divers.

Scratch Barcelona celebra el Dia Internacional de la Dona

Una Mirada al Passat i Accions per al Futur

Scratch celebra el Dia Internacional de la Dona, una data que ens convida a reflexionar sobre els avenços aconseguits en la lluita per la igualtat de gènere, així com els reptes que encara ens esperen. Des de les primeres reivindicacions laborals fins a la lluita actual per la igualtat en el sector tecnològic. La commemoració d’aquest dia serveix com a recordatori de la importància de continuar avançant cap a una societat més justa i equitativa.

Presentació de Mochi al Mobile World Congress 2024, 4YFN

MochiCard presentation MWC24

Presentació de Mochi al Mobile World Congress 2024, 4YFN

Gràcies al Tech Barcelona, de la qual formem part com a partners, vam tenir una oportunitat única de presentar el nostre últim dispositiu programable, el MochiCard, en el marc del MWCongress 2024. Aquest esdeveniment, que destaca com un dels més importants del sector de la tecnologia mòbil a nivell mundial, ens va obrir les portes per mostrar les capacitats innovadores del nostre producte.

El Mobile World Congress va ser molt més que una simple plataforma de presentació. Va representar una oportunitat invaluable per expandir el nostre networking, establir noves col·laboracions i sinèrgies amb altres actors clau de la indústria. La diversitat de participants, des de petites empreses emergents fins a grans corporacions, ens va permetre connectar amb una àmplia gamma de professionals i empreses que comparteixen la nostra passió per la innovació tecnològica.

MochiCard Team MWC24

Domingo Alcalà i Natalia Pujades, ambdos co-fundadors de MOCHI, van ser presents durant tot el congrés. Aprofitant aquesta oportunitat, vam poder intercanviar idees amb altres experts del sector, establir aliances estratègiques i explorar noves vies de creixement per a la nostra empresa. La seva presència va reforçar el nostre compromís amb la innovació i va consolidar la nostra posició com a actors rellevants en l’ecosistema tecnològic.

La nostra participació al MWCongress 2024 va ser un pas important en el nostre camí cap a la consolidació i l’expansió. Ens sentim agraïts pel suport del Tech Barcelona, que ens va brindar aquesta oportunitat única. Estem emocionats per continuar treballant en el desenvolupament del MochiCard i explorar noves oportunitats que ens permetin seguir innovant i contribuint al progrés de la tecnologia mòbil.

Presentació al Stand de Tech Barcelona al marc del MWC

 

 

Celebrant el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

Scratch: dia internacional de les nenes en la Ciència

Cada 11 de febrer, el món celebra un esdeveniment crucial: el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. Des de la seva proclamació per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 2015, aquesta jornada busca fomentar la igualtat de gènere en els àmbits científics i tecnològics. A més, en un món on les barreres de gènere encara influeixen en l’educació i l’ocupació, aquest dia ressalta la importància de l’accés igualitari. Per tant, celebra els èxits de les dones i nenes que han trencat aquestes barreres, inspirant futures generacions.

Formant a futurs programadors amb Scratch

Futurs programadors Scratch Barcelona

Formant els futurs programadors amb estructures de programació de Scratch

¡Els alumnes que aprenen programació avui tenen un món de possibilitats davant seu! Aprendre un llenguatge de programació professional ofereix una sèrie d’avantatges notables. No només obren portes a futures oportunitats professionals en el món de la tecnologia, sinó que també estimulen el pensament lògic, la resolució de problemes i la creativitat.

Amb l’aprenentatge d’un llenguatge de programació professional, els alumnes poden esperar:

  1. Més oportunitats laborals: El coneixement d’un llenguatge de programació popular o especialitzat pot obrir portes en sectors com la informàtica, el desenvolupament de videojocs, la intel·ligència artificial, la ciberseguretat i molt més.
  2. Desenvolupament de competències essencials: La programació fomenta habilitats com la resolució de problemes, la lògica, la persistència i la creativitat, que són transferibles a altres àrees de la vida.
  3. Capacitat per crear projectes pròpis: Amb un coneixement més profund de la programació, els alumnes poden desenvolupar i implementar els seus propis projectes, des de petits programes fins a aplicacions més complexes.
  4. Desenvolupament del pensament computacional: Els alumnes aprenen a com adressar-se a les màquines per a que facin el que ells volen, i no a la inversa.

Cal dominar la programació per dominar a les màquines i no a la inversa

Natalia Pujades

Pel que fa als reptes que hem realitzat aquest trimestre, estem emocionats de compartir que hem actualitzat els nostres desafiaments per oferir noves experiències als alumnes. Hem apostat per reptes frescos i emocionants, com la creació d’un circuit de cotxes programables, desafiaments temàtics d’Halloween i Nadal, versions personalitzades del clàssic Snake amb skins únics, reptes de disseny gràfic i laberints interactius.

Aquests reptes no només ofereixen entreteniment, sinó que també estimulen la creativitat, el pensament crític i computacoinal i la resolució de problemes, cosa que hem vist que els nostres alumnes gaudeixen i aprecien cada any. Estem compromesos a oferir reptes actualitzats i estimulants perquè els nostres alumnes puguin aprendre, créixer i divertir-se mentre es familiaritzen amb la màgia de la programació.