Blog

Borja Pastori

Instructor:

Borja Pastori és artista interdisciplinari i dissenyador gràfic amb formació a l’Escola Superior Llotja de Barcelona. Ha participat en exposicions artístiques individuals i col·lectives a institucions com La Capella i el MACBA i ha realitzat projectes de disseny gràfic per a merchandising i publicitat, així com escenografies de teatre i tallers creatius. Actualment es dedica al disseny 3D orientat a productes en què aplica la seva experiencia en disseny i programació de videojocs 3D, modelat de personatges i animació 3D aplicada al character animation.

El seu entusiasme pel disseny l’ha empès a compartir els seus coneixements com a instructor a Scratch Barcelona mitjançant una pedagogia basada en la motivació a l’autoaprenentatge i el treball col·laboratiu.

Joan López

Joan López Scratch Barcelona

Instructor:

El Joan Lopez és alumne a la UPC, estudiant de Electrònica Industrial i Automatismes. Ha estudiat un cicle de Grau Superior en Automatisme i Robòtica Industrial. Ha estat treballant a empreses de robòtica, projectes de maquines automatitzades i fent projectes de robots LEGO. Amb ell aprendreu Scratch, a fer jocs, robots gegants que conquistaran el món... bé pas a pas.

Li agrada molt compartir els seus coneixements de robòtica i això ha fet que volgués fer classes amb nosaltres. Tot això amb motivació per aprendre i que a casa seguiu entusiasmats per fer coses que només vosaltres podeu imaginar.

Projecte robòtica Joan López

Javier Pascualena

Javier Pascualena Scratch Barcelona

Instructor:

Javier Pascualena compagina els estudis d'Enginyeria Industrial a l'escola superior tècnica d'enginyeria indutrial a Barcelona, amb les formacions que imparteix de programació, robòtica i impressió 3D a través de Scratch Barcelona. Ha rebut educació específica al Curs de Robòtica Educativa (MBlock) via Fundació Intermèdia, especialitzant-se amb aquesta tecnologia i la programació per blocs.
Aquest any té un munt de reptes divertidíssims preparats per vosaltres així que prepareu-vos per aprendre molt i passar-ho bé!

Robot Makeblock

Mariona Agulló

Mariona Agulló Scratch Barcelona

Instructora

Educadora per vocació, aficionada a l'Escriptura Creativa i al món Maker.
Durant el 2018 s'ha dedicat a expandir-se dins la seva professió estudiant Robòtica Educativa,  Disseny i Impressió 3D, fet que li ha servit per crear divertits reptes de Scratch i llençar-se a
crear el seu propi projecte d'Impressió 3D: un violí acústic, el qual sempre ha volgut aprendre a tocar.
Ella vol cumplir el seu objectiu professional de fer de la Robòtica, la Programació, el Disseny i la Impressió 3D, una manera sana i educativa d'apropar les noves tecnologies als infants i
joves, fent-ne especialment difusió al sector femení, i així poder donar accés a les mateixes oportunitats de futur.
Aquest any, com a Monitora de Robòtica, té pensat alimentar la curiositat dels alumnes, i crear reptes que els enganxin i els motivin a crear els seus propis projectes.

impresio 3D mariona Agullo

Mariona Agulló Scratch Jr

Joan Marc Cosp

JOAN MARC Scratch Barcelona

Instructor

El Joan Marc és un estudiant de Empresa i Tecnología a la UAB, apassionat de la informàtica i el software tant com dels videojocs o la ciència ficció. Te en ment dedicar-se al món de la informàtica i els ordenadors, i si pot vincular-ho lo més possible als videojocs per a fer volar la imaginació. Així que aquest any prepareu-vos a fer classe amb ell, aprendre Scratch, i intentar imaginar com dissenyareu el joc mes divertit i entretingut que pugueu! Tot acompanyat de multitud d’activitats mes relacionades amb aquest món virtual i de robots!

Joan Marc Robòtica

Natàlia Pujades

Natalia Pujades Scratch Barcelona

Coordinadora i instructora

La Natàlia Pujades és emprenedora en serie. Fundadora de Scratch Barcelona i Scratch School dedica el seu dia a divulgar els seus coneixements de programació en Scratch tant de forma online com presencial.

Scratch School va rebre l'any passat el premi a millor Startup tecnològica 2017 als Open Awards. Actualment també està fent formació als professors de la ESO a través d'un programa d'Oracle, Oracle4Girls y Oracle4Teachers per generar un impacte i que més estudiants optin per carreres tècniques, en especial les noies.

Podeu trobar més informació sobre la seva vida i idees professionals al blog de Natàlia Pujades.

 

Scratch School

Josep Vilaseca

Josep Vilaseca

Instructor

El Josep Vilaseca és il·lustrador professional, monitor i fundador de Komikus.es. Durant la seva trajectòria ha publicat varis còmics, com el Joke&Go o l'Inesperado.

Apassionat pel còmic i les noves tecnologies disfruta ensenyant programació als més petits a través de la creació de jocs i històries interactives.

Al curs 2017-18 els seus alumnes de la ESO van ser premiats amb el 1r premi de Scratch Contest amb Room Escape en Scratch que barrejava joc i animació.

Aquest any us té preparats uns reptes de Scratch i Scratch Junior molt creatius. I la diversió està assegurada!

 

komikus inesperado Josep Vilaseca

Bérénice Rey

Berenice Scratch Barcelona

Instructora

Bérénice és enginyera industrial. A l’empresa internacional ALSTOM ha disenyat en 3D centrals hidroelètriques pel Canadà, Estats Units, França i Suïssa. Ara li encanta transmetre la seva passió als nens. Bérénice ensenya creativitat, tècnica, lògica i desenvolupament de projectes personals a través de jocs de programació informàtica amb Scratch Barcelona i jocs de teatre amb Artistes Pedagogs. També els adults poden aprendre disfrutant com nens! Per això Berenice dinamitza a Barcelona activitats artístiques amb Diloconelcuerpo.
Experta en tècnica de comunicació PNL, Bérénice basa la seva pedagogia en destacar les qualitats de cada individu i fomentar la seva motivació. Està convençuda que el desenvolupament personal ve amb el plaer i el disfrutar, doncs molts nens i adults surten de les seves sessions feliços i orgullosos de la seva feina!

Hidroelectrica Berenice Scratch Barcelona

Concurs de Room Escape en Scratch

Presenta’t a Scratch Room 2018

Scratch Contest Scratch Room 2018

Presentar-se a Scratch Room 2018

Falta només una setmana per a que acabi la presentació de candidatures al concurs de Scratch Contest, Scratch Room, que consisteix en realitzar un Room Escape en Scratch.

L’any passat va tindre lloc la primera edició i degut al seu èxit aquest any té lloc la segona.

Creació d’un Room Escape

L’objectiu d’aquest concurs és que nens i nenes de primària i ESO desenvolupin els seus projectes de Room Escape en Scratch. I així puguin posar a proba habilitats en programació que han anat aprenent durant el curs.

A continuació podeu veure els projectes guanyadors de Scratch Room 2017 de l’any passat i agafar algunes idees de com estàn programats. Quins enigmes van pensar i com els van portar a la pràctica.

Evaluació de projectes

Aquest any es tindran en compte diferents aspectes a la hora d’evaluar els projectes:

  • El disseny: Si els diferents objectes estàn creats pels mateixos participants sempre tindrà més valor que si s’han fet utilitzat només personatges que facilita el programa de Scratch.
  • La programació: Com més optimitzada estigui la programació millor. Per exemple, és millor que no hi hagi programes per omplir. Que tot el codi que hi hagi sigui indispensable per el projecte. Un compte enrere funcionant adequadament i sensors ben utilitzats també sumen punts.
  • La usabilitat: Aquesta és molt important. Perquè un projecte pot ser molt bonic i que tingui bons programes però que no s’entengui que cal fer. És per això que al desenvolupar-lo hem de pensar que els nostres usuaris que hi jugaran no tenen ni idea de que cal fer i per tant és interessant donar-los pistes.

El jurat

Una altre pregunta és, qui evaluarà aquests projectes? Doncs experts en Scratch com Carles Pujades o Daniel Amo, que porten molts anys en contacte amb aquesta tecnologia i ja han evaluat en altres concursos.

Els encarregats d’evaluar la usabilitat són l’equip Die Helden, l’equip escapista que més Room Escapes ha fet a Espanya. I per tant han vist de tot. ¿Aconseguiran escapar del vostre amb èxit?

Com presentar-se?

Presentar-se és molt senzill, només cal completar el següent formulari amb la informació corresponent.

Presentar-se a Scratch Room 2018

L’últim dia per fer-ho és el 15 de Juny. Afanya’t!