Blog

Concurs de Room Escape en Scratch

Presenta’t a Scratch Room 2018

Scratch Contest Scratch Room 2018

Presentar-se a Scratch Room 2018

Falta només una setmana per a que acabi la presentació de candidatures al concurs de Scratch Contest, Scratch Room, que consisteix en realitzar un Room Escape en Scratch.

L’any passat va tindre lloc la primera edició i degut al seu èxit aquest any té lloc la segona.

Creació d’un Room Escape

L’objectiu d’aquest concurs és que nens i nenes de primària i ESO desenvolupin els seus projectes de Room Escape en Scratch. I així puguin posar a proba habilitats en programació que han anat aprenent durant el curs.

A continuació podeu veure els projectes guanyadors de Scratch Room 2017 de l’any passat i agafar algunes idees de com estàn programats. Quins enigmes van pensar i com els van portar a la pràctica.

Evaluació de projectes

Aquest any es tindran en compte diferents aspectes a la hora d’evaluar els projectes:

  • El disseny: Si els diferents objectes estàn creats pels mateixos participants sempre tindrà més valor que si s’han fet utilitzat només personatges que facilita el programa de Scratch.
  • La programació: Com més optimitzada estigui la programació millor. Per exemple, és millor que no hi hagi programes per omplir. Que tot el codi que hi hagi sigui indispensable per el projecte. Un compte enrere funcionant adequadament i sensors ben utilitzats també sumen punts.
  • La usabilitat: Aquesta és molt important. Perquè un projecte pot ser molt bonic i que tingui bons programes però que no s’entengui que cal fer. És per això que al desenvolupar-lo hem de pensar que els nostres usuaris que hi jugaran no tenen ni idea de que cal fer i per tant és interessant donar-los pistes.

El jurat

Una altre pregunta és, qui evaluarà aquests projectes? Doncs experts en Scratch com Carles Pujades o Daniel Amo, que porten molts anys en contacte amb aquesta tecnologia i ja han evaluat en altres concursos.

Els encarregats d’evaluar la usabilitat són l’equip Die Helden, l’equip escapista que més Room Escapes ha fet a Espanya. I per tant han vist de tot. ¿Aconseguiran escapar del vostre amb èxit?

Com presentar-se?

Presentar-se és molt senzill, només cal completar el següent formulari amb la informació corresponent.

Presentar-se a Scratch Room 2018

L’últim dia per fer-ho és el 15 de Juny. Afanya’t!

La persecució en Scratch

exemple persecussió Scratch

Un projecte senzill en Scratch

Fer una persecución com a projecte de Scratch és molt senzill i una bona forma d’aprendre com fer interactuar dos personatges.

Un projecte que podeu fer amb la vostra classe de Scratch els primers dies de programar, en una fase inicial.

En primer lloc necessiteu triar un personatge bo i un personatge dolent! Evidentment portarem el personatge bo haurem d’escapar del dolent. En aquest cas hem triat una ratapinyada i el nostre gat de Scratch. Però us podeu imaginar que podeu agafar qualsevol personatge.

¿Què és Scratch?

Scratch programació extraescolars

Scratch és el llenguatge de programació per blocs, desenvolupat per el MIT, que es el Institut Tencnològic de Massachussets. Scratch et permet programar tot tipo de projectes:

  • Còmics interactius o històries
  • Animacions
  • Videojocs

Programar és tant fàcil com donar ordres a un ordinador que seguirà al peu de la lletra

Actualment la versió operativa de Scratch es la 2.0, tot-hi que durant els propers anys llançaran la versió 3.0, que encara està en versió Beta.