Programació de Videojocs amb Scratch
Aquest primer trimestre els nostres alumnes han après a programar amb el llenguatge Scratch. I han desenvolupat diversos projectes acord amb el seu nivell (edat).
A continuació veureu alguns dels projectes que han desenvolupat en Scratch. I que han programat a classe els nostres estudiants i a través dels quals hem après tots moltíssim.
Els alumnes Junior
Els alumnes més petits, però no per això els menys estudiosos, han treballat videojocs de persecucions, laberints, jocs de futbol estil Arkanoid, i animacions de mascotes. Han descobert una nova habilitat, i es que jugar a videojocs és senzill i no cal raonar gaire però aprendre a pensar com un desenvolupador és més espcial.
Per als més petits hem vist que ha estat una alegria inmensa poder plasmar les seves idees a l’ordinador de forma dinàmica. Poder crear els seus personatges, fons i després posar-los en moviment i a parlar.
Els alumnes de 3r a 6è
Els alumnes en plena primària han disfrutat molt aquest trimestre i han après a desenvolupar videojocs més complerts i de més dificultat. Hem treballat jocs de preguntes amb evaluacions, on cada alumne ha fet el seu propi test de la temàtica que més li ha agradat i que més dominava. Després han posat a prova als seus companys realitzant els tests interactius desenvolupats per ells.
Un altre projecte que ha agradat molt als estudiants és el projecte d’Arkanoid amb variables, el Ninja Fruits i el Pacman.
Els alumnes de ESO
Els estudiants de ESO han desenvolupat projectes més avançats amb clons i variables com és el cas de jocs classica com Space invaders que també tenim al nostre web de programació en linea, o el Snake entre d’altres.
Aquí teniu un exemple d’un joc funcional treballat a l’aula per a que pugueu divertir-vos i rascar-vos el cap pensant com el programaríeu i personalitzaríeu.
Vegeu també el nostre instagram per a trobar-hi més projectes realitzats a les classes.
Habilitats treballades
Aquest trimestre hem treballat habilitats tecnològiques molt importants.
- El pensament computacional en primer lloc. Què ens ha permès entendre millor com els ordinadors interpreten les nostres ordres.
- La creativitat: Que ens ha portat a desenvolupar i crear jocs des de 0, amb personatges inventats o recreats per nosaltres amb l’editor de personatges.
No us perdeu els projectes que realitzarem al 2n trimestre on treballarem habilitats com la visió espacial i el 3D.
¡Som-hi!