En plena producció de treballs de Impressió 3D

Impressio3D Scratch Barcelona

Materialitzant els projectes dels infants en impressió 3D

Des de Scratch Barcelona seguint l’itinerari STEAM, el segon trimestre ens hem submergit en el món del disseny i la impressió 3D. Tinkercad, una eina de disseny 3D accessible i intuïtiva: ha estat la nostra elecció per introduir els nens en el disseny assistit per ordinador (CAD). Aquesta plataforma en línia no només permet crear dissenys complexes de manera senzilla i intuïtiva sinó que també fomenta el desenvolupament de habilitats clau com el pensament espacial, la creativitat i la resolució de problemes. Ensenyant disseny 3D, preparem els nostres estudiants per al futur, dotant-los d’eines per a l’expressió personal i la innovació.

 

Procés d’aprenentatge i desenvolupament

Partint de zero, els nostres estudiants han realitzat un viatge impressionant durant aquests mesos. A través de sessions interactives i pràctiques, han après els fonaments del disseny 3D, des de la navegació bàsica de Tinkercad fins a la creació de models complexos. La metodologia pas a pas els ha permès assimilar conceptes fos quin fos el seu ritme d’aprenentatge, animant-los a experimentar i aplicar les seves noves habilitats en projectes personals. Veure com han passat de la incertesa inicial a la confiança en la creació dels seus propis dissenys ha estat profundament gratificant per a tots.

Els prototips dels infants i la fabricació digital

Ha arribat el moment que tots i totes estavem esperant, materialitzar el disseny personal de cada alumne. Cada nen i nena ha tingut l’oportunitat de dissenyar el seu propi prototip per a ser imprès en 3D, una tasca que han abordat amb entusiasme i imaginació. Des d’objectes quotidians reinventats fins a creacions completament noves, la diversitat i originalitat dels dissenys han estat sorprenents. Aquest procés no només ha demostrat les seves habilitats tècniques sinó que també ha posat de manifest el seu potencial creatiu, reafirmant la importància de fomentar aquestes aptituds des de jove.

Al llarg d’aquest projecte, els nens han adquirit una àmplia gamma d’habilitats tecnològiques, incloent:

  • Comprensió del software i maneig: han après els principis bàsics del disseny 3D i com aplicar-los en la creació de models digitals.
  • Pensament espacial: la capacitat de pensar en tres dimensions s’ha afinat, permetent-los visualitzar i manipular objectes en l’espai virtual.
  • Resolució de problemes: han desenvolupat estratègies per afrontar desafiaments de disseny, trobant solucions creatives a problemes complexos.
  • Creativitat i innovació: la llibertat de dissenyar els seus propis projectes ha estimulat la seva imaginació, portant-los a pensar de manera innovadora.
  • Treball en equip i comunicació: molts projectes es van realitzar en petits grups, fomentant la col·laboració i l’intercanvi d’idees.

Aquestes habilitats no només són valuoses en el camp de la tecnologia sinó que també són transferibles a molts altres àmbits de la vida. Preparant-los per a un futur on la flexibilitat i la capacitat d’adaptació seran clau.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.