5 a 7 anys

Programació i robòtica

5 a 7 anys (1r i 2n de primària)

Programació de Lightbot

Aprendrem pensament computacional solucionant els reptes de Lightbot i programant un petit personatge de forma senzilla.

Programació en Scratch Junior

ScratchJr es el llenguatge de programació creat per el MIT enfocat a nens i nenes de 5 a 7 anys, i permet programar els seus propis videojocs i còmics interactius.

Robòtica Junior

Aprendrem jugant amb robots interactius que muntarem durant l'última etapa del curs.

Trimestres Extraescolars Robòtica i programació 5 a 7 anys

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

Divendres de 17.30h a 19h

Comencem divendres 6 d'Octubre

Material:

  • 2 kits de robòtica (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • 2 kits de robòtica (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.

 

Octubre

- Aprendrem pensament computacional superant els reptes que proposa Lightbot.

- Aprendrem tant a prevenir i resoldre problemes, com veure com obtenir resultats iguals fent servir menys codi.

Novembre

- Aprendrem què és Scratch Jr i com funciona.

- Editarem els nostres propis personatges i fons de pantalla.

- Crearem històries interactives senzilles completament personalitzades amb els principals blocs de codi.

Desembre

- Aprendrem com fer ús correcte de cada bloc de codi de Scratch Jr, amb exemples.

Crear projectes fent servir varis personatges programats i fer-los interactuar entre sí.

- Crearem videojocs propis que continguin les característiques proposades a clase.

Gener

- Començarem la creació d’un projecte col·laboratiu, que després canviarem pel d’un altre alumne.

- Intentarem continuar el projecte que ens hagi passat un altre alumne seguint la seva descripció.

Febrer

- Ens introduirem en el llenguatge de programació Scratch. Veient quines similituds té amb Scratch Jr i veient quins videojocs podem realitzar.

- Aprendrem a realitzar videojocs senzills: “El peix que escapa del tauró”

Març

- Desenvoluparem jocs més complexos afegint característiques com marcadors de puntuació.

- Aprendrem a utilitzar la majoria de blocs per fer els videojocs més complerts.

Abril

- Qui es trobi més còmode programant en Scratch Jr ho podrà fer i qui vulgui seguir amb Scratch també.

- En aquest últim mes de programació farem un projecte de fi de curs personalitzat. Des de un videojoc per a la familia fins a fer servir Scratch per fer un treball de classe interactiu.

Maig

- Començarem a experimentar amb robots. I muntarem els nostres propis.

Juny

- Personalitzarem i evolucionarem els nostres robots.

- Farem una excursió al Makers of Barcelona per veure quines activitats es fan allà.