8 a 12 anys

Programació, robòtica, disseny i impressió 3D

8 a 12 anys (3r, 4t, 5è i 6è de primària)

Programació en Scratch

Scratch és el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.

Disseny i impressió 3D

Aprendrem a utilitzar un programa de disseny en 3D i després imprimirem els projectes que haguem desenvolupat amb una impressora 3D.

Robòtica

Construirem un robot teledirigit a partir d'un kit de robòtica i entendrem com funciona la seva electrònica.

8 a 12 Extraescolars robòtica

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

  • Dimecres de 17.30h a 19h

Comencem dimecres 4 d'Octubre

  • Dijous de 17.30h a 19h

Comencem dijous 5 d'Octubre

Material:

  • 1 kit de robòtica i material impressió 3D (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm)

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • 1 kit de robòtica i material impressió 3D (cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material al inscriure'm).
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica de l'escola.

Programa curs 2017-18 (8-12 anys)

Octubre

- Aprendrem què es Scratch i com es la seva interfície.

- Jugarem amb les seves funcionalitats i començarem a crear videojocs senzills.

- Programarem jocs com “El tauró que persegueix al peix”.

Novembre

- Aprendrem com funcionen per complet els editors de Scratch i crearem diferents personatges i disfreces per un mateix personatge.

- Programarem  videojocs fent ús dels sensors.

Desembre

- Aprendrem a utilitzar els marcadors de puntuació per fer els nostres videojocs més complerts.

- Desenvoluparem  jocs clàssics com podria ser un “Qui vol ser milionari”.

- Programarem jocs relacionats amb alguna de les assignatures escolars i farem algun treball interactiu.

Gener

-Farem videojocs en equip i definirem els rols de cada un. Qui dissenya el videojoc, els personatges, qui programa.

- Presentarem els projectes realitzats a classe davant la resta de companys.

Febrer

- Aprendrem a utilitzar programes de edició i disseny 3D com Tinkercad.

- Dissenyarem alguns reptes proposats a classe i d’altres lliures.

Març

- Aprendrem com imprimir els nostres projectes en una impressora 3D.

- Imprimirem les nostres peces en 3 dimensions.

- Visitarem un Fab Lab per veure quines activitats es fan i com tallen amb peces amb laser.

Abril

- Començarem l’activitat de robòtica, aprendrem perquè serveixen les peces del kit.

- Començarem el muntat ge del robot teledirigit.

- Muntarem el control remot i el cotxe.

Maig

- Experimentarem amb el robot i veurem com podem personalitzar-lo més.

Juny

- Realitzarem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après, tant de programació, disseny i impressió 3D o robòtica.