Programació, robòtica, disseny i impressió 3D
8 a 12 anys (3r, 4t, 5è i 6è de primària)
Programació en Scratch
Scratch és el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.
Disseny i impressió 3D
Aprendrem a utilitzar un programa de disseny en 3D i després imprimirem els projectes que haguem desenvolupat amb una impressora 3D.
Robòtica
Construirem un robot teledirigit a partir d'un kit de robòtica i entendrem com funciona la seva electrònica.

Al nostre centre:
Lloc:
Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)
Horari:
- Dimecres de 17.30h a 19h
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
A l'escola:
Lloc:
A la mateixa escola de l'alumne.
Horari:
A acordar amb el centre.
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
- Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Programa curs (8-12 anys)
Octubre
- Aprendrem què es Scratch i com es la seva interfície.
- Jugarem amb les seves funcionalitats i començarem a crear videojocs senzills.
- Programarem jocs com “El tauró que persegueix al peix”.
Novembre
- Aprendrem com funcionen per complet els editors de Scratch i crearem diferents personatges i disfreces per un mateix personatge.
- Programarem videojocs fent ús dels sensors.
Desembre
- Aprendrem a utilitzar els marcadors de puntuació per fer els nostres videojocs més complerts.
- Desenvoluparem jocs clàssics com podria ser un “Qui vol ser milionari”.
- Programarem jocs relacionats amb alguna de les assignatures escolars i farem algun treball interactiu.
Gener
-Farem videojocs en equip i definirem els rols de cada un. Qui dissenya el videojoc, els personatges, qui programa.
- Presentarem els projectes realitzats a classe davant la resta de companys.
Febrer
- Aprendrem a utilitzar programes de edició i disseny 3D com Tinkercad.
- Dissenyarem alguns reptes proposats a classe i d’altres lliures.
Març
- Aprendrem com imprimir els nostres projectes en una impressora 3D.
- Imprimirem les nostres peces en 3 dimensions.
Abril
-Aprendrem a fer els nostres dissenys en 2D.
-Els gravarem en laser i ens els quedarem de record.
Maig
-Aprendrem robòtica educativa a partir de kits de Makeblock i Lego.
-Programarem els robots amb software semblant a Scratch.
-Experimentarem amb el robot i veurem com podem personalitzar-lo més.
Juny
-Seguirem aplicant els coneixements de programació en robòtica.
-Desenvoluparem un projecte de fi de curs que presentarem al concurs Scratch Contest.