8 a 12 anys

Programació, robòtica, disseny i impressió 3D

8 a 12 anys (3r, 4t, 5è i 6è de primària)

Programació en Scratch

Scratch és el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.

Disseny i impressió 3D

Aprendrem a utilitzar un programa de disseny en 3D i després imprimirem els projectes que haguem desenvolupat amb una impressora 3D.

Robòtica

Construirem un robot teledirigit a partir d'un kit de robòtica i entendrem com funciona la seva electrònica.

8 a 12 Extraescolars robòtica

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

  • Dimecres de 17.30h a 19h

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.

Programa curs (8-12 anys)

Octubre

- Aprendrem què es Scratch i com es la seva interfície.

- Jugarem amb les seves funcionalitats i començarem a crear videojocs senzills.

- Programarem jocs com “El tauró que persegueix al peix”.

Novembre

- Aprendrem com funcionen per complet els editors de Scratch i crearem diferents personatges i disfreces per un mateix personatge.

- Programarem  videojocs fent ús dels sensors.

Desembre

- Aprendrem a utilitzar els marcadors de puntuació per fer els nostres videojocs més complerts.

- Desenvoluparem  jocs clàssics com podria ser un “Qui vol ser milionari”.

- Programarem jocs relacionats amb alguna de les assignatures escolars i farem algun treball interactiu.

Gener

-Farem videojocs en equip i definirem els rols de cada un. Qui dissenya el videojoc, els personatges, qui programa.

- Presentarem els projectes realitzats a classe davant la resta de companys.

Febrer

- Aprendrem a utilitzar programes de edició i disseny 3D com Tinkercad.

- Dissenyarem alguns reptes proposats a classe i d’altres lliures.

Març

- Aprendrem com imprimir els nostres projectes en una impressora 3D.

- Imprimirem les nostres peces en 3 dimensions.

Abril

-Aprendrem a fer els nostres dissenys en 2D.

-Els gravarem en laser i ens els quedarem de record.

Maig

-Aprendrem robòtica educativa a partir de kits de Makeblock i Lego.

-Programarem els robots amb software semblant a Scratch.

-Experimentarem amb el robot i veurem com podem personalitzar-lo més.

Juny

-Seguirem aplicant els coneixements de programació en robòtica.

 

-Desenvoluparem un projecte de fi de curs que presentarem al concurs Scratch Contest.