Extraescolar de robòtica a l’escola Ateneu Instructiu a l’Octubre
- Instructor: Josep Vilaseca:
Grup de dilluns i divendres (1r i 2n de Primària)
Les classes van començar amb molta força utilitzant l’Scratch Junior amb les tablets, un programa senzill i fàcil d’entendre.
Scratch Junior és un programa pensat per nens dissenyat específicament per crear jocs simples però entretinguts, ideals per l’edat que tenen els meus alumnes. La simplicitat del programa no vol dir que s’adormissin, no pas, ja que tots estaven atens i amb ganes d’aprendre.
Van estar molt entretinguts creant divertits videojocs com per exemple fer un cotxe super veloç que donés una volta pels carrers de la Big City! O fer una divertida cursa amb un porquet, un gos i una llebre, a veure qui era el més ràpid! O una romàntica posta de sol! O un bosc tenebrós ple de monstres i bruixes que posarien la pell de gallina al més valent!
En definitiva, ha sigut un mes en que els nens han rebut molta informació, i l’han assimilat correctament.
Grup de dimarts (3r, 4t, 5è de Primària)
Les classes inicien amb molt d’interès fent servir el programa estrella del curs, l’Scratch, un software pensat per nens. A primera vista pots semblar complicat però quan un l’hi agafa la pràctica és fàcil i divertit de fer servir, i es poden crear una gran varietat de jocs.
Els meus alumnes han estat atents i han realitzat jocs interessants que han penjat a la seva conta d’Scratch i poden consultar en qualsevol moment.
De jocs s’han fet varis, com una persecució d’un gat i un ratolí, un gos esquivant una pilota, o un laberint. Tots mostrant interès en el procés de creació del joc. Puc dir que estic ansiós per veure més treballs d’aquest petits informàtics.
***
- Instructora: Mariona Agulló
Grup de dimecres (3r i 4t de Primària)
Els alumnes de 3r i 4t de Primària de l’Ateneu Instructiu, han començat l’extraescolar a l’Octubre investigant tots els projectes que es poden fer amb Scratch.
També han aconseguit fer els primers passos amb Scratch com aconseguir que el personatge segueixi el punter del ratolí.
Aquests petits assoliments els han motivat a donar el millor d’ells al projecte especial de Halloween, en els quals han creat laberints originals i alguns realment enginyosos, en què el pols i la concentració són claus per guiar el personatge fins a la meta, i altres aparentment senzills però amb trams perillosos en què no et pots despistar ni un moment si no vols tornar a començar!