Extraescolars

Programació i robòtica

5 a 7 anys (1r i 2n de primària)

Programació en Scratch Junior

ScratchJr es el llenguatge de programació creat per el MIT enfocat a nens i nenes de 5 a 7 anys, i permet programar els seus propis videojocs i còmics interactius.

Disseny i impressió 3D

Aprendrem a dissenyar en 3D amb un programa especialitzat, crearem els nostres projectes i posteriorment els imprimirem en 3 dimensions.

Robòtica Junior

Aprendrem jugant amb robots interactius que muntarem durant l'última etapa del curs.

Trimestres Extraescolars Robòtica i programació 5 a 7 anys

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

A confirmar

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Octubre

- Aprendrem pensament computacional superant els reptes que proposa Lightbot.

- Aprendrem tant a prevenir i resoldre problemes, com veure com obtenir resultats iguals fent servir menys codi.

Novembre

- Aprendrem què és Scratch Jr i com funciona.

- Editarem els nostres propis personatges i fons de pantalla.

- Crearem històries interactives senzilles completament personalitzades amb els principals blocs de codi.

Desembre

- Aprendrem com fer ús correcte de cada bloc de codi de Scratch Jr, amb exemples.

Crear projectes fent servir varis personatges programats i fer-los interactuar entre sí.

- Crearem videojocs propis que continguin les característiques proposades a clase.

Gener

- Començarem la creació d’un projecte col·laboratiu, que després canviarem pel d’un altre alumne.

- Intentarem continuar el projecte que ens hagi passat un altre alumne seguint la seva descripció.

Febrer

- Ens introduirem en el llenguatge de programació Scratch. Veient quines similituds té amb Scratch Jr i veient quins videojocs podem realitzar.

- Aprendrem a realitzar videojocs senzills: “El peix que escapa del tauró”

Març

- Desenvoluparem jocs més complexos afegint característiques com marcadors de puntuació.

- Aprendrem a utilitzar la majoria de blocs per fer els videojocs més complerts.

Abril

- Qui es trobi més còmode programant en Scratch Jr ho podrà fer i qui vulgui seguir amb Scratch també.

- En aquest últim mes de programació farem un projecte de fi de curs personalitzat. Des de un videojoc per a la familia fins a fer servir Scratch per fer un treball de classe interactiu.

Maig

- Començarem a experimentar amb robots. I muntarem els nostres propis.

Juny

- Personalitzarem i evolucionarem els nostres robots.

- Farem una excursió al Makers of Barcelona per veure quines activitats es fan allà.

Programació, robòtica, disseny i impressió 3D

8 a 12 anys (3r, 4t, 5è i 6è de primària)

Programació en Scratch

Scratch és el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.

Disseny i impressió 3D

Aprendrem a utilitzar un programa de disseny en 3D i després imprimirem els projectes que haguem desenvolupat amb una impressora 3D.

Robòtica

Construirem un robot teledirigit a partir d'un kit de robòtica i entendrem com funciona la seva electrònica.

8 a 12 Extraescolars robòtica

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

  • Dimecres de 17.30h a 19h

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Octubre

- Aprendrem què es Scratch i com es la seva interfície.

- Jugarem amb les seves funcionalitats i començarem a crear videojocs senzills.

- Programarem jocs com “El tauró que persegueix al peix”.

Novembre

- Aprendrem com funcionen per complet els editors de Scratch i crearem diferents personatges i disfreces per un mateix personatge.

- Programarem  videojocs fent ús dels sensors.

Desembre

- Aprendrem a utilitzar els marcadors de puntuació per fer els nostres videojocs més complerts.

- Desenvoluparem  jocs clàssics com podria ser un “Qui vol ser milionari”.

- Programarem jocs relacionats amb alguna de les assignatures escolars i farem algun treball interactiu.

Gener

-Farem videojocs en equip i definirem els rols de cada un. Qui dissenya el videojoc, els personatges, qui programa.

- Presentarem els projectes realitzats a classe davant la resta de companys.

Febrer

- Aprendrem a utilitzar programes de edició i disseny 3D com Tinkercad.

- Dissenyarem alguns reptes proposats a classe i d’altres lliures.

Març

- Aprendrem com imprimir els nostres projectes en una impressora 3D.

- Imprimirem les nostres peces en 3 dimensions.

- Visitarem un Fab Lab per veure quines activitats es fan i com tallen amb peces amb laser.

Abril

- Començarem l’activitat de robòtica, aprendrem perquè serveixen les peces del kit.

- Començarem el muntat ge del robot teledirigit.

- Muntarem el control remot i el cotxe.

Maig

- Experimentarem amb el robot i veurem com podem personalitzar-lo més.

Juny

- Realitzarem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après, tant de programació, disseny i impressió 3D o robòtica.

Programació, impressió 3D i robòtica

13 a 16 anys (1r a 4t d'ESO)

Programació en Scratch

Programació en Scratch, el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc. 

Disseny i impressió 3D

Aprendrem a utilitzar varis programes de disseny 3D, crearem els nostres dissenys i posteriorment els imprimirem a classe en impressora 3D.

Scratch4Arduino

Scratch4Arduino és el llenguatge de programa desenvolupat pel Citilab que permet programar la electrònica d'Arduino amb una interficie i blocs com els de Scratch.

ESO Scratch Barcelona Extraescolars Robòtica

Al nostre centre:

Lloc:

Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)

Horari:

A confirmar

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.

A l'escola:

Lloc:

A la mateixa escola de l'alumne.

Horari:

A acordar amb el centre.

Material:

  • Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
  • Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Octubre

- Aprendrem com funciona Scratch.

- Realitzarem els primers videojocs senzills.

- Veurem les diferents categories de blocs.

Novembre

- Realitzarem reptes com la creació de videojocs clàssics o complexos.

- Veurem com optimitzar el nostre codi.

Desembre

- Desenvoluparem videojocs avançats amb variables, puntuacions.

Gener

- Ens endinsarem en el món del desenvolupament mòbil.

- Crearem aplicacions senzilles per Android.

Febrer

- Veurem quines funcionalitats permet App Inventor i quines Apps podrem construir.

- Utilitzarem funcionalitats com el micròfon o sensor de moviment del mòbil per fer Apps.

Març

- Crearem aplicacions pròpies funcionals que i ens descarregarem el APK al mòbil.

Abril

- Ens endinsarem al món d’Arduino i la seva electrònica.

- Aprendrem quins sensors i peces poden programar-se.

Maig

-Programarem una placa Arduino amb Scratch i els seus corresponents sensors.

Juny

Desenvoluparem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après.