Programació i robòtica
5 a 7 anys (1r i 2n de primària)
Programació en Scratch Junior
ScratchJr es el llenguatge de programació creat per el MIT enfocat a nens i nenes de 5 a 7 anys, i permet programar els seus propis videojocs i còmics interactius.
Disseny i impressió 3D
Aprendrem a dissenyar en 3D amb un programa especialitzat, crearem els nostres projectes i posteriorment els imprimirem en 3 dimensions.
Robòtica Junior
Aprendrem jugant amb robots interactius que muntarem durant l'última etapa del curs.

Al nostre centre:
Lloc:
Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)
Horari:
A confirmar
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
A l'escola:
Lloc:
A la mateixa escola de l'alumne.
Horari:
A acordar amb el centre.
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
- Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Octubre
- Aprendrem pensament computacional superant els reptes que proposa Lightbot.
- Aprendrem tant a prevenir i resoldre problemes, com veure com obtenir resultats iguals fent servir menys codi.
Novembre
- Aprendrem què és Scratch Jr i com funciona.
- Editarem els nostres propis personatges i fons de pantalla.
- Crearem històries interactives senzilles completament personalitzades amb els principals blocs de codi.
Desembre
- Aprendrem com fer ús correcte de cada bloc de codi de Scratch Jr, amb exemples.
- Crear projectes fent servir varis personatges programats i fer-los interactuar entre sí.
- Crearem videojocs propis que continguin les característiques proposades a clase.
Gener
- Començarem la creació d’un projecte col·laboratiu, que després canviarem pel d’un altre alumne.
- Intentarem continuar el projecte que ens hagi passat un altre alumne seguint la seva descripció.
Febrer
- Ens introduirem en el llenguatge de programació Scratch. Veient quines similituds té amb Scratch Jr i veient quins videojocs podem realitzar.
- Aprendrem a realitzar videojocs senzills: “El peix que escapa del tauró”
Març
- Desenvoluparem jocs més complexos afegint característiques com marcadors de puntuació.
- Aprendrem a utilitzar la majoria de blocs per fer els videojocs més complerts.
Abril
- Qui es trobi més còmode programant en Scratch Jr ho podrà fer i qui vulgui seguir amb Scratch també.
- En aquest últim mes de programació farem un projecte de fi de curs personalitzat. Des de un videojoc per a la familia fins a fer servir Scratch per fer un treball de classe interactiu.
Maig
- Començarem a experimentar amb robots. I muntarem els nostres propis.
Juny
- Personalitzarem i evolucionarem els nostres robots.
- Farem una excursió al Makers of Barcelona per veure quines activitats es fan allà.
Programació, robòtica, disseny i impressió 3D
8 a 12 anys (3r, 4t, 5è i 6è de primària)
Programació en Scratch
Scratch és el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.
Disseny i impressió 3D
Aprendrem a utilitzar un programa de disseny en 3D i després imprimirem els projectes que haguem desenvolupat amb una impressora 3D.
Robòtica
Construirem un robot teledirigit a partir d'un kit de robòtica i entendrem com funciona la seva electrònica.



Al nostre centre:
Lloc:
Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)
Horari:
- Dimecres de 17.30h a 19h
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
A l'escola:
Lloc:
A la mateixa escola de l'alumne.
Horari:
A acordar amb el centre.
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
- Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Octubre
- Aprendrem què es Scratch i com es la seva interfície.
- Jugarem amb les seves funcionalitats i començarem a crear videojocs senzills.
- Programarem jocs com “El tauró que persegueix al peix”.
Novembre
- Aprendrem com funcionen per complet els editors de Scratch i crearem diferents personatges i disfreces per un mateix personatge.
- Programarem videojocs fent ús dels sensors.
Desembre
- Aprendrem a utilitzar els marcadors de puntuació per fer els nostres videojocs més complerts.
- Desenvoluparem jocs clàssics com podria ser un “Qui vol ser milionari”.
- Programarem jocs relacionats amb alguna de les assignatures escolars i farem algun treball interactiu.
Gener
-Farem videojocs en equip i definirem els rols de cada un. Qui dissenya el videojoc, els personatges, qui programa.
- Presentarem els projectes realitzats a classe davant la resta de companys.
Febrer
- Aprendrem a utilitzar programes de edició i disseny 3D com Tinkercad.
- Dissenyarem alguns reptes proposats a classe i d’altres lliures.
Març
- Aprendrem com imprimir els nostres projectes en una impressora 3D.
- Imprimirem les nostres peces en 3 dimensions.
- Visitarem un Fab Lab per veure quines activitats es fan i com tallen amb peces amb laser.
Abril
- Començarem l’activitat de robòtica, aprendrem perquè serveixen les peces del kit.
- Començarem el muntat ge del robot teledirigit.
- Muntarem el control remot i el cotxe.
Maig
- Experimentarem amb el robot i veurem com podem personalitzar-lo més.
Juny
- Realitzarem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après, tant de programació, disseny i impressió 3D o robòtica.
Programació, impressió 3D i robòtica
13 a 16 anys (1r a 4t d'ESO)
Programació en Scratch
Programació en Scratch, el llenguatge de programació opensource per blocs desenvolupat per el MIT que permet programar qualsevol videojoc.
Disseny i impressió 3D
Aprendrem a utilitzar varis programes de disseny 3D, crearem els nostres dissenys i posteriorment els imprimirem a classe en impressora 3D.
Scratch4Arduino
Scratch4Arduino és el llenguatge de programa desenvolupat pel Citilab que permet programar la electrònica d'Arduino amb una interficie i blocs com els de Scratch.



Al nostre centre:
Lloc:
Carrer Rosselló 303 6a planta (Aules d'informàtica)
Horari:
A confirmar
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
A l'escola:
Lloc:
A la mateixa escola de l'alumne.
Horari:
A acordar amb el centre.
Material:
- Cal abonar 45€ una vegada per obtenir el material a l'inici de curs.
- Necessitem poder ús de l'aula d'informàtica o tablets de l'escola.
Octubre
- Aprendrem com funciona Scratch.
- Realitzarem els primers videojocs senzills.
- Veurem les diferents categories de blocs.
Novembre
- Realitzarem reptes com la creació de videojocs clàssics o complexos.
- Veurem com optimitzar el nostre codi.
Desembre
- Desenvoluparem videojocs avançats amb variables, puntuacions.
Gener
- Ens endinsarem en el món del desenvolupament mòbil.
- Crearem aplicacions senzilles per Android.
Febrer
- Veurem quines funcionalitats permet App Inventor i quines Apps podrem construir.
- Utilitzarem funcionalitats com el micròfon o sensor de moviment del mòbil per fer Apps.
Març
- Crearem aplicacions pròpies funcionals que i ens descarregarem el APK al mòbil.
Abril
- Ens endinsarem al món d’Arduino i la seva electrònica.
- Aprendrem quins sensors i peces poden programar-se.
Maig
-Programarem una placa Arduino amb Scratch i els seus corresponents sensors.
Juny
Desenvoluparem un projecte de fi de curs amb tot el que hem après.