Extraescolars de Robòtica al Gener amb Scratch Barcelona

Resum de Gener de 2019

Hola i benvinguts al Resum de Gener de l’Extraescolar de Robòtica de Scratch Barcelona. Hem de dir que els nostres alumnes han tornat amb ganes i curiositat de saber que faríem el 2n trimestre. Voleu veure els projectes que hem proposat al mes de Gener? Voleu agafar idees pels vostres propis projectes? Doncs estigueu atents i seguiu llegint!

Aquest mes hem començat amb el Disseny i Impressió 3D, una temàtica que ha estat molt ben acollida pels nostres alumnes, perquè cada cop està més present en la nostra societat. Avui en dia podem trobar des de maquetes, pròtesis mèdiques fins a plats deliciosos dissenyats i impresos en 3D! Us imagineu que podrem veure d’aquí a uns anys més?

El programa que hem utilitzat per iniciar-los en aquest món tan fascinant, ha estat Tinkercad. Aquest és un programa en línia senzill i fàcil d’utilitzar que, tant grans com petits, han après a fer-lo anar en molt poc temps. Així que estem segurs que durant el trimestre es convertiran en uns experts!

Reptes de Gener 2019

Com és habitual, els monitors ens hem posat les botes i ens hem agafat el 2n Trimestre amb les mateixes ganes, cosa que ha derivat en la creació de reptes per fer descobrir als nostres alumnes el funcionament de Tinkercad d’una manera original i divertida.

Els reptes de Gener han destacat per ser senzills i per ajudar a descobrir eines bàsiques de Tinkercad:

El primer d’ells ha estat un clauer personalitzat, on cada alumne ha posat en pràctica les nocions bàsiques del programa. Eines bàsiques com és el cas de modificar les dimensions de les peces, elevar-les o agrupar-les. Cal destacar que els nostres alumnes han posat tota la seva creativitat en aquest repte. Aquests són alguns dels dissenys únics i originals que hem vist:

Clauer d’un alumne de l’escola Antoni Balmanya

 

Clauer d’un alumne de l’escola Nen Jesús de Praga

 

Clauer d’una alumna de l’escola Mare de Déu de Núria

 

Clauer d’un alumne de l’escola Sedeta

 

El segon d’ells ha estat un personatge que han personalitzat amb els complements de Tinkercad. Aquest repte els ha sigut molt útil per acostumar-se a veure la figura des de diferents perspectives per arribar a llocs que en 2D no seria possible i per comprovar que tot està ben col·locat. Hem de dir que la figura del Robot i de l’Ou han estat les més escollides, i han sorgit propostes molt imaginatives.

Si voleu saber més al detall els primers reptes que han fet els nostres alumnes amb Tinkercad o voleu iniciar-vos en el Disseny i Impressió 3D, podeu passar-vos pel post Comencem Disseny i Impressió 3D amb Tinkercad.

Figura d’una alumna de l’escola Mare de Déu de Núria
Figura d’un alumne de l’escola Sedeta
Figura d’un alumne de l’escola Antoni Balmanya

Petits i grans artistes!

Cal destacar que els reptes d’aquest mes els han animat a crear els seus propis projectes. Hem vist animals, cases, avions o personatges inventats creats a partir de la seva imaginació i l’observació de la realitat. Podeu veure a continuació alguns d’ells:

Baymax de la pel·lícula Big Hero 6 dissenyat per un alumne de l’escola Nen Jesús de Praga

 

Alumne de l’escola Ferdinand de Lesseps dissenyant un ocell

 

OVNI dissenyat per un alumne de l’escola Nen Jesús de Praga

També tenim a les classes grans artistes que cuiden l’estètica de les seves creacions: dissenyadors d’interiors, arquitectes que construeixen gratacels gegants, tècnics que saben representar en 3D formes abstractes al mil·límetre, enginyers que dissenyen els avions del futur i creadors de criatures fantàstiques que ja ens agradaria tenir a la realitat!

Casa dissenyada per un alumne de l’escola Virolai

 

Disseny de l’interior d’una habitació dissenyat per un alumne de l’escola Sedeta
Disseny d’un alumne de l’escola FEDAC Santa Coloma

 

Un alumne de l’escola Ferdinand de Lesseps dissenyant una casa amb el seu jardí

Pòximament…

Per acabar, hem de dir que Febrer serà un mes emocionant en què els alumnes podran veure en directe com treballa una Impressora 3D. I fins aquí podem explicar. Si voleu veure els projectes del mes de Febrer, no us perdeu el pròxim post!

Ens veiem molt aviat!

Sóc Educadora, i també una "friki" de l'escriptura creativa i de la construcció de personatges, sobretot de les seves històries. Vaig topar amb el món de la robòtica una mica per casualitat, però de seguida em vaig enganxar i no va passar gaire temps fins que em vaig adonar que a penes havien nenes i noies interessades a aprendre programació. Així que em vaig dir: Mariona, això no pot ser! Vaig començar amb Scratch i MBOT, però de seguida em va picar la curiositat per saber-ne més, així que no és estrany que se'm donés per aprendre també disseny i impressió 3D. Jo sóc així, si alguna cosa m'interessa, a l'atac! Així que si m'hagués de quedar amb una cosa, no sabria que escollir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.