Entrevista a Iago Prieto, programador amb només 13 anys
Scratch es un llenguatge fàcil d’aprèndre i quan el domines te n’adones de tot el que pots crear.
Acabo de cumplir els 13 anys. Als 8 anys, el Marcos, pare d’un amic meu, em va ensenyar Scratch, encara que certament no li vaig donar massa importància.
Com t’ha ajudat Scratch a descobrir la teva passió per la programació?
Scratch és un llenguatge fàcil d’aprendre i quan el domines te n’adones de tot el que pots crear.
Els concursos sempre et donen idees amb les que després acabes desenvolupant jocs que abans no se t’haurien acudit fer.
Que t’ha anat bé per progressar?
Sóc molt autodidacta, encara que tinc la sort de contar amb un mentor més gran que jo, Carles Pujades per ampliar coneixements i resoldre dubtes.
D’altre banda, els meus pares sempre han aprofitat la possibilitat d’apuntarme en tallers de programació gratuits, dels que se’n enteraven indagant per internet (Talentum Schools, Superprogramadores Orange…).
Actualment vaig a una acadèmia de programació però lo cert és que segueixo indagant per compta propia. Quan programo em sento feliç perquè és algo que m’agrada.
Durant el temps has aconseguit premis de programació. Com recordes l’experiència de Scratch Room?
A mi m’agrada guanyar, perquè et dona una satisfacció personal: l’any 2016 vaig guanyar un Thymio participant en el code for COP22 dels superprogramadores de Orange. També amb Scratch Barcelona vaig participar en el primer Scratch Room i vaig guanyar un segón premi.
A part els concursos sempre et donen idees amb les que acabes desenvolupant jocs que abans no se t’haurien acudit.
Algún videojoc teu que vulguis compartir amb tothom?
Pàgina videojoc
Instruccions:
Fés servir les tecles A i D per fer girar l’avió.
W per disparar vidre.
S per disparar plàstic.
[espai] per disparar residus orgànics.
Fixa’t en el combustible de l’avió, necessites passar pels molins eòlics per omlir-lo.
L’objectiu del joc és diparar amb l’avió als contenidos de residuos per eliminar-los i arribar al final del joc amb el menor nombre de contenidors possibles.
Quines tecnologies has après després de Scratch? Quines ens recomanes?
He après Logo i Karel, no trobo que siguin divertits ni interessants però si útils per la introducció al codi.
Conec una mica de Unity i és un programa que recomano.
He utilitzat el Blender per dissenyar en 3D, encara que és una mica complicat. Molt més senzill seria el Sketchup.
M’agrada l’Arduino, que a més de permetre aprendre programació t’ensenya electrònica.
Raspberry Pi, és una bona eina per programar sense la necessitat de tenir un ordinador.
T’ha ajudat tenir coneixements de programació en Scratch a l’hora d’aprendre nous llenguatges sde programació?
Si, molt. Tot-hi que Scratch funciona amb blocs, t’ensenya tots els elements que després apareixen en un codi (loops, delays, condicionals, etc).
Com et sents quan programes? Creus que tens un talent especial?
Quan programo em sento feliç perquè és algo que m’agrada.
No estic segur de tindre un talent especial, se’m dona bé i sé que em falta molt per aprendre.
Què t’agradaria ser de gran?
Arquitecte de Software… però si vols que et digui la veritat, hi ha moltes coses que m’agraden i encara no ho tinc molt clar. Sort que tinc temps per decidir-me.
Informació sobre el concurs Scratch Room 2018
Avui s’obren les candidatures pel concurs de Scratch Room que va guanyar el Iago l’any passat. Si tens imaginació i bones idees pots presentar el teu projecte aquí: Concurs de Scratch Room.