La persecució en Scratch

exemple persecussió Scratch

Un projecte senzill en Scratch

Fer una persecució com a projecte de Scratch és molt senzill i una bona forma d’aprendre com fer interactuar dos personatges.

Un projecte que podeu fer amb la vostra classe de Scratch els primers dies de programar, en una fase inicial.

En primer lloc necessiteu triar un personatge bo i un personatge dolent! Evidentment portarem el personatge bo haurem d’escapar del dolent. En aquest cas hem triat una ratapinyada i el nostre gat de Scratch. Però us podeu imaginar que podeu agafar qualsevol personatge.

Començant el repte

Utilizant el bloc de preguntes, la ratapinyada ens preguntarà si estem llestos per a que ens persegueixi. Quan acceptem el repte, haurem de començar a escapar!

Podeu jugar al joc a continuació. Però recorda que teniu vides limitades i per tant el joc s’acabarà un cop les vides s’esgotin.

La programació del joc

També podeu entrar al següent enllaç per veure com està fet el joc. Potser al principi us costi una mica però a mesura que aneu fent projectes amb Scratch anireu evolucionant i entendreu el perquè de cada bloc.

En cas que volgueu aprendre pas per pas a realitzar aquest projecte, podeu fer aquest aquest curs de programació gratuït de Scratch School.

Els personatges són un gat i una rata però la programació que és la part important de gairebé tots els projectes és idèntica. Fixa’t-hi perquè les condicions que vegis aquí s’aniràn repetint en tots els projectes i si entens això, ja tens un gran pas fet.

Seguir aprenent Scratch de forma online

Recorda que a Scratch School disposes de molts cursos i lliçons per dominar Scratch com un autèntic Scratcher.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.