Els primers projectes dels petits amb Scratch

De Scratch Junior a Scratch. Els primers projectes dels petits amb Scratch

Aquest mes, els més petits (de 6 a 7 anys) s’han atrevit a provar Scratch i crear el seu primer projecte a l’ordinador. Voleu saber els projectes que hem fet i/o agafar idees? Doncs no us perdeu aquest post i continueu llegint!

Passar de Scratch Junior a Scratch pot semblar difícil per la seva complexitat. Tot i això, es poden adaptar un munt de projectes per fer-los més senzills.

1. La “carrera de micos”

La característica principal de Scratch Junior, és l’aspecte visual: blocs, personatges, icones, etc. Per tant, com més visual sigui Scratch, més fàcil serà d’entendre.

Uns dels projectes que hem adaptat, ha sigut “La carrera de micos”.

La dinàmica és senzilla: 2 jugadors o més (els micos), han d‘arribar a la meta (el plàtan) pitjant repetidament una tecla del teclat. Qui arribi abans a la meta, guanya.

Per fer aquest projecte, necessitem posicionar els micos en un punt de la pantalla i saber on està la meta. Amb alumnes més grans, utilitzaríem la X i la Y per posicionar els micos en l‘eix de coordenades. Però en aquest cas, la posició de sortida de la carrera serà una creu i la meta uns plàtans.

Després, hem d’escollir amb quina tecla farem anar el mico, fer que apunti en direcció a la meta (a munt (0)) i dir-li que es mogui un nombre de passos (per ex 10). A partir d’aquí, podem anar afegint cosetes al projecte com un compte enrere o un Awesome!” quan el personatge guanyi. D’aquesta manera, podrem desenvolupar el projecte en funció del nivell de cada alumne/a.

  

2. El “laberint”

El 2n projecte que hem adaptat, ha sigut un laberint. Per aquest projecte, hem tornat a utilitzar un objecte (bandera verda) per posicionar el personatge a la sortida, i un altre (un cofre) per la meta. El més complicat d’aquest projecte és el disseny del laberint, però també es pot buscar una imatge d’un laberint a Google en format .png (sense fons).

Aquest cop, guiarem el personatge amb el punter del ratolí i seguirem la mateixa dinàmica que els micos, però aquest cop haurà d’apuntar cap al punter del ratolí.

Per acabar, només ens falta dir que si el personatge toca el color de la paret del laberint, torni a l‘inici (a la bandera verda). I ja el tenim! Aquest projecte té un munt de possibilitats i es pot anar adaptant la dificultat en funció del nivell dels/les alumnes/as com per exemple haver de tocar una clau per obrir una porta o moure el personatge amb les fletxes del teclat.

Esperem que us hagin agradat els projectes que hem adaptat! Si no us voleu perdre més, estigueu atents a les pròximes publicacions!

Ah! I no dubteu en dir la vostra en els comentaris, volem saber la vostra opinió!

Sóc Educadora, i també una "friki" de l'escriptura creativa i de la construcció de personatges, sobretot de les seves històries. Vaig topar amb el món de la robòtica una mica per casualitat, però de seguida em vaig enganxar i no va passar gaire temps fins que em vaig adonar que a penes havien nenes i noies interessades a aprendre programació. Així que em vaig dir: Mariona, això no pot ser! Vaig començar amb Scratch i MBOT, però de seguida em va picar la curiositat per saber-ne més, així que no és estrany que se'm donés per aprendre també disseny i impressió 3D. Jo sóc així, si alguna cosa m'interessa, a l'atac! Així que si m'hagués de quedar amb una cosa, no sabria que escollir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada