Resum del curs 2018-2019

Ja tenim aquí el vídeo recopilatori de Robòtica del curs 2018-2019

Hola Scratchers! El curs 2018-2019 s’acaba, i durant aquest curs, els nostres alumnes de Scratch Barcelona han creat i après moltes coses! Per això us ho volem explicar i ensenyar amb aquest vídeo recopilatori de tots els projectes de cada trimestre.

https://vimeo.com/338706855

1r trimestre: Programació i creació de videojocs amb Scratch

El primer trimestre el vam dedicar a la Programació i adquirir les nocions bàsiques que ens servirien per als trimestres vinents. En aquest trimestre els videojocs i les animacions han estat els protagonistes, i la motivació per animar als nostres alumnes a crear els seus projectes.

“Scratch Junior” juntament amb els jocs “Lightbot” i “Bit by Bit”, han ajudat als petits a entendre i retenir els blocs bàsics de programació. I la superació de cada nivell els ha motivat a seguir aprenent i a superar-se fins que vam decidir fer el pas a “Scratch” amb videojocs molt senzills i divertits!

Pel que fa als mitjans i als més grans, “Scratch” els ha iniciat al món de la programació, combinant el que més els hi agrada: els videojocs. En aquest trimestre es van posar a la pell d’un programador de videojocs i a poc a poc van anar adquirint la confiança necessària per atrevir-se a crear els seus propis videojocs i compartir-los a la web de scratch. Per a alguns, crear animacions i videojocs amb “Scratch”, s’ha convertit en la seva nova afició, fins al punt de participar en reptes com el de Halloween o el de Cuina dels que van sortir propostes molt originals!

2n trimestre: Disseny i Impressió 3D

El segon trimestre el vam enfocar al disseny i a la impressió 3D amb “Tinkercad”. Al principi va ser un repte dissenyar en 3D, però a poc a poc vam anar dominant el programa fins a crear dissenys ven originals!

Seguidament, vam portar a la classe una Impressora 3D per veure en directe com era i com funcionava. Ens va sorprendre la quantitat de coses que es poden imprimir amb ella. També vam veure les parts de la impressora i vam imprimir les seves figures que, més tard, van poder pintar amb pintura acrílica.

Els petits també van poder utilitzar un bolígraf 3D, i vam comprovar que dibuixar en 3D no és tan fàcil com sembla!

3r Trimestre: Robòtica educativa i electrònica

El 3r trimestre el vam dedicar a la robòtica educativa, i vam posar en pràctica tot el que vam aprendre de programació.

Microbits i LEGO

Els més grans, van programar una placa “Microbit“, amb la qual van poder crear patrons amb els leds i programar mini jocs com el clàssic joc de pedra, paper, tisores, entre altres. També han muntat un robot “Mbot” els quals es poden programar perquè detectin i segueixin línies, detectin i esquivin obstacles i moltes coses més!

També han pogut construir un robot de “LEGO” per veure les diferents parts que componen un robot i el que es necessita per fer-lo funcionar. Els petits i mitjans també s’han atrevit a muntar-ne un entre tots, a més a més de fer volar la seva imaginació combinant peces i diferent motors de “LEGO”!

Robot mouse, Makey Makey i les catifes de realitat augmentada

Petits i mitjans, també han programat un ratolí, amb l’objectiu d’arribar a la casella on estava el formatge. Però no els hi hem volgut posar fàcil, han hagut de superar obstacles, buscar camins alternatius per esquivar a altres ratolins, etc. També hem utilitzat els ratolins en un joc d’endevinar paraules, i ens hem inventat targetes noves de programació per utilitzar-les en els circuits i fer més difícil i divertida l’aventura d’arribar fins al formatge!

Per altra banda, una de les activitats que més ha triomfat, ha sigut la placa “Makey Makey“, que ens ha permès convertir qualsevol objecte en un teclat, un comandament o un ratolí. Amb ella han après com funciona l’electrònica i els materials que condueixen l’electricitat per després poder jugar a videojocs utilitzant aquests materials de maneres ven enginyoses.

També hem vist dinosaures en realitat augmentada gràcies a unes catifes interactives i amb l’ajuda d’una aplicació de la tauleta, i ens hem divertit molt fent una gimcana per endevinar coses dels dinosaures.

Finalment…

Com veieu, aquest curs no ens hem avorrit gens, i estem segurs que el curs vinent no serà una excepció. Esperem que gaudiu del vídeo i dels projectes que ens han acompanyat durant aquest curs.

Us esperem el curs vinent!

 

 

Sóc Educadora, i també una "friki" de l'escriptura creativa i de la construcció de personatges, sobretot de les seves històries. Vaig topar amb el món de la robòtica una mica per casualitat, però de seguida em vaig enganxar i no va passar gaire temps fins que em vaig adonar que a penes havien nenes i noies interessades a aprendre programació. Així que em vaig dir: Mariona, això no pot ser! Vaig començar amb Scratch i MBOT, però de seguida em va picar la curiositat per saber-ne més, així que no és estrany que se'm donés per aprendre també disseny i impressió 3D. Jo sóc així, si alguna cosa m'interessa, a l'atac! Així que si m'hagués de quedar amb una cosa, no sabria que escollir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.